Верховної Ради України на пленарних засіданнях 23 грудня 2008 року. Розглянуто 8 питань порядку денного, з них: 5 закон

Вид материалаЗакон
Павловський а.м.
Кармазін ю.а.
Сулковський п.г.
Цибенко п.с.
Фудашкін д.о.
Кирильчук є.і.
Мартиненко м.в.
Осика с.г.
Жебрівський п.і.
Чечетов м.в.
Фудашкін д.о.
Смітюх г.є.
Подобный материал:
1   2   3   4   5   6   7   8

Слід також зазначити, що це не узгоджується із приписами частини другої та третьої статті 22 Конституції України. Про такі випадки, а саме звуження змісту та обсягу прав і свобод людини, громадянина офіційне тлумачення було надано Конституційним Судом України у рішенні від 22 вересня 2005 року за номером 5РП 2005. Згідно з ним конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані при прийнятті нових законів або при внесенні змін до чинних законів, не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Таким чином…


ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка.


БОНДАРЄВ К.А. Таким чином ці законодавчі новели необхідно вилучити.

Подані до законопроекту документи не містять жодного з розрахунків та обґрунтувань щодо доцільності збільшення ставок податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів саме в три рази. До того ж відсутні розрахунки щодо соціально-економічного впливу прийняття такої пропозиції, зокрема на зростання цін на товари та послуги, оскільки, безумовно, додаткові витрати на сплату податкового податку суб’єкти господарювання включимо до складу валових витрат.

Крім того, прийняття зазначеного законопроекту може призвести до ряду негативних наслідків, зокрема, це призведе до зменшення обсягів і продажу транспортних засобів, збільшенню витрат підприємств та, як наслідок, зменшенню надходжень до Державного бюджету по іншим податковим зборам.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Костянтин Анатолійович, завершуйте, будь ласка.


БОНДАРЄВ К.А. Враховуючи наведене, комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України цей законопроект відхилити. Проект відповідної Постанови Верховної Ради України вам, шановні колеги, роздана. Прошу підтримати пропозицію комітету. Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Пропозиція комітету – відхилити проект. Прошу, будь ласка, записуємося на обговорення. Народний депутат Павловський, будь ласка.


10:54:57

ПАВЛОВСЬКИЙ А.М.

Андрій Павловський, "Блок Юлії Тимошенко".

Шановні колеги, я пропоную в першому читанні підтримати цей законопроект. Ми можемо його допрацювати. Тим більше, я хочу сказати, що за декілька місяців до цього я подавав подібний законопроект, але з значно м’якшими там пропозиціями щодо підвищення ставки транспортного збору і пропоную піднімати цей збір тільки на дорогі автомобілі преміум-класу з великими об`ємами двигунів – більше, ніж 3,5 літра. Те ж саме з дорогими яхтами, літаками і таке інше.

Думаю, що ми можемо доопрацювати цей законопроект і, враховуючи те, що такий законопроект… закони, вірніше, діють вже в Китаї, в Росії, в інших країнах. І, в першу чергу, він спрямований на те, щоби підштовхнути наших виробників виробляти автомобілі з малопотужними двигунами, що буде і діяти зараз в умовах кризи і на економію палива, і з точки зору екологічних вимог. Це теж, я думаю, буде їх стимулювати. Тому пропоную підтримати даний законопроект в першому читанні з урахуванням правок, які запропонують депутати, а також мого законопроекту. Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Кармазін.


10:56:31

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін, Партія захисників Вітчизни, "Наша Україна - Народна Самооборона".

Шановні народні депутати! На сьогоднішній день у нас стоїть завдання, всі піклуються про місцеве самоврядування. Як вирішити це питання? Як змінити ситуацію по бюджету? Вчора доповідав Прем'єр, сьогодні чуємо різні коментарі і бачимо різні дії. Перший закон поки що відхилили, закон, який давав можливість місцевій владі отримати додаткове фінансування, оце піклуємося про децентралізація податку, оце турбуємося про місцеве самоврядування. Серйозно, якщо зараз, якщо зараз ми також будемо так відноситися, я хотів би, щоб ви подивилися з цієї точки зору, з точки зору того, що йде на місце.

Ітак. Нам треба зараз підтримати ті галузі, які найбільш страждають від фінансової кризи, нам треба і пропонується цим законом перевести податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів із складу загальнодержавних податків і зборів до складу місцевих податків і зборів, надавши органам місцевого самоврядування право встановлювати до визначених законом ставок податку підвищувальні коефіцієнти. Погано це чи добре.

На мій погляд, це надзвичайно добре, це дасть можливість вижити якось тим містам, селам і селищам, дасть можливість. І я переконаний, що і цей закон попри те, що йде збільшення ставки, але воно потрібне, тому що не переглядалося багато років і попередній закон треба приймати, тому що вони несуть на собі зменшення навантаження для міст, втратить трошки центральний бюджет, нічого, нам треба міняти співвідношення на користь місцевих бюджетів, щоб довести хоча би 50 до 50, зараз же все навпаки і правильно в даному випадку напрямок дії руху. Я підтримую цей законопроект і прошу його проголосувати, хоча в ньому є і недоліки.

Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Сулковський Павло Гнатович.


10:58:40

СУЛКОВСЬКИЙ П.Г.

Шановні народні депутати, в черговий раз ми сьогодні на ранковому засіданні переконались (тільки ж перший проект закону – зразу ж провалений), просто затримка часу, затягується час, непростий час для України. Як такої коаліції немає, це обман черговий українського народу.

Вчора в черговий раз Юлія Тимошенко обманює Україну, народ України бюджет на 2009 рік, треба прямо сказати, антинародний. Бюджет на 2008 рік практично не прийнятий, де вона обіцяла, що буде прийняті в березні зміни і доповнення. І в ручному режимі Юлія Тимошенко розбазарює практично бюджет. Це злочин.

Вчора Юлія Тимошенко сказала, що пільговики, пільги треба знімати з чиновників. Так уряд у 2003 і 2004, уряд Януковича, мав можливість підняти чиновникам зарплату. Але він не підняв ні народним депутатам, ні урядовцям і не дав піднімати Адміністрації Президента. І народні депутати з урядовцями мали 4-5 гривень. Тільки Юлія Тимошенко сіла в крісло Прем’єра в 2005 році, вона ж зразу заробітну плату урядовцям зробила по 20 тисяч, собі – 30, Ющенку, Президенту, - 50 тисяч! І тоді тільки через півроку Ющенко, Президент, і Юлія Тимошенко спровокували Литвина, який погодився підняти і народним депутатам до 14 тисяч 500. І сьогодні верещить, що треба знімати пільги! Так хто підняв пільги у 2005 році? До яких пір можна брехати і обманювати український народ?! Тому комуністи, от, показали приклад по першому сьогодні голосуванню. Якщо не підставляють плече помаранчевим…


ГОЛОВУЮЧИЙ. Цибенко Петро Степанович.


11:00:52

ЦИБЕНКО П.С.

Дякую. Фракція комуністів, перший заступник Голови Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Петро Цибенко. Шановні колеги, сьогодні в порядку денному є низка законопроектів, поданих Кабінетом Міністрів України, які наочно представляють те, якою ціною має заплатити народ України за оту ефимерну, ефимерне благополуччя, яке вчора малювала Прем’єр-міністр з цієї трибуни. І отой законопроект, який ми зараз розглядаємо, ще одне тому підтвердження. А мова йде про внесення змін до закону про податок з власників транспортних засобів. Про що йде мова. Мова йде про те, що збільшується цей податок не на 3 відсотки, не на 30, а в 3 рази. Тобто на 300 відсотків за рахунок людей, за рахунок власників транспортних засобів, це перше.

Другий недолік цього документу, хоча перелік пільгових категорій залишається ніби-то той самий, але це ілюзія, оскільки через зменшення об’єму двигуна значна кількість пільгових категорій з цієї пільги позбавляється. Але ніхто не скасовував статтю 22 Конституції, яка забороняє при прийнятті нових актів, або внесення змін до чинного законодавства, звужувати обсяг гарантій прав і свобод людини і громадянина - це неприпустимо.

І насамкінець ще одне, ця влада, ця уряд, ну, просто мріє висадити з автомобіля придбаного ще за часів радянської влади ветерана, пенсіонера, інваліда. І тому фракція комуністів не буде голосувати за цей законопроект.

Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, обговорення проекту закону завершилося, я ставлю на голосування проект закону про прийняття в першому читанні проекту закону 3404 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо податку з власників транспортних засобів. Прошу визначатися.


11:03:27

За – 224

Рішення не прийнято. Законопроект відхилено.

Наступний проект номер 3423. (Ш у м у з а л і) По фракція, будь ласка, покажіть.


Веде засідання Голова Верховної Ради України В.М.ЛИТВИН


ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, на превеликий жаль, комітет прийняв рішення: відхилити. Треба в комітеті було працювати з цього приводу. Так, 224, на превеликий жаль, рішення не прийнято.

(Ш у м у з а л і) Що?


ІЗ ЗАЛУ . На повторне перше...


ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, прошу підготуватися на голосування. На повторне перше читання – законопроект 3404 „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо податків з власників транспортних засобів”. Прошу голосувати на повторне перше.


11:04:42

За – 227

Рішення прийнято.

Оголошується до розгляду проект Закону (реєстраційний №3423) „Про внесення змін до Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ставок рентної плати за природний газ”. Доповідач – заступник міністра фінансів Денис Олександрович Фудашкін. Від комітету буде виступати Деркач Микола Іванович, але він на засіданні комітету. Тобто робоча група комітету працює. Тому, будь ласка, визначтеся, хто від комітету буде. Будь ласка.


ФУДАШКІН Д.О.

Шановні народні депутати, даним законопроектом пропонується внести деякі зміни відносно встановлення ставки рентної плати за газ, який використовується не для потреб населення. Тобто це підвищення стосується виключно газу, який використовується не для потреб населення. Так, проектом пропонується ставку ренти з 200 гривень збільшити до 300 гривень по видобутку газу, який залягає на глибині до 1000 метрів, і по видобутку газу, який залягає на глибині понад 5000 тисяч метрів, застосування ставки підвищення відповідно зі 100 гривень до 200 гривень. Також одночасно пропонується передбачити можливість застосування корегуючого коефіцієнта, який буде залежати від зміни вартості газу на кордоні України. Такий самий порядок на сьогоднішній день діє відносно рентної плати за нафту. Крім того, даним законопроектом пропонується ввести корегуючий коефіцієнт для платежів за користування надрами в розмірі 1,43, що дасть можливість в совокупності по зміні цього закону збільшити доходи державного бюджету майже на 1 мільярд.

Я прошу підтримати цей закон в першому читанні, він буде доопрацьований в комітеті. Ми підтримуємо деякі позиції відносно заміни рентних платежів з фіксованої плати на відсоткову ставку, що буде більш коректно відображати коливання цін, які існують на сьогоднішній день по надрам. Дякую за увагу.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Від комітету, будь ласка. І Микола Мартиненко тоді від комітету. Будь ласка, будь ласка, будь ласка, будь ласка. Ви, а потім Микола Мартиненко.


11:07:50

КИРИЛЬЧУК Є.І.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати! До Комітету з питань бюджету надійшов на розгляд проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ставок рентної плати за природний газ, поданий Кабінетом Міністрів за номером 3423. На жаль, зазначений законопроект на засіданні комітету не розглядався, але мені доручено проінформувати.

Законопроект передбачає збільшення ставки рентної плати за природний газ, який реалізується або використовується не для потреб населення – з 200 гривень до 300 гривень, а також зі 100 гривень до 200 гривень з покладів, що залягають на глибині понад п'ять тисяч метрів, та запровадження коригуючого коефіцієнту до цієї ставки. Також пропонується у 2009 році здійснити індексацію на коефіцієнт 1,439 всіх базових нормативів платежів за використання надрами для видобування корисних копалин, які встановлені в абсолютних показниках та нормативів зборів за спеціальне водокористування.

За розрахунками Мінфіну, які надійшли в пояснювальній записці до законопроекту, додаткові надходження до Державного та місцевих бюджетів від запровадження цього законопроекту становитимуть близько одного мільярда гривень.

За висновками Головного науково-експерного управління Апарату Верховної Ради України закон потребує деяких уточнень. Через те пропоную для остаточного збалансування показників Державного бюджету по даному законопроекту підтримати даний закон в першому читанні.

Дякую за увагу.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, Мартиненко Микола Володимирович. Комітет з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки.


11:09:47

МАРТИНЕНКО М.В.

Дякую, Володимир Михайлович.

Шановні колеги, я вже виступав з цього питання стосовно даного законопроекту, мав неодноразові консультації з Міністерством фінансів.

Принципова позиція комітету заключається в наступному: підтримуючи алгоритм прив’язки до ціни імпортного газу на кордоні Росія-Україна, якщо він збільшиться – рента збільшиться, прив’язуючись до курсової різниці, тому що ми приймали, якщо ви пам’ятаєте, норми по ренті 100 і 200 гривень за тисячу кубометрів газу не далі, як влітку цього року.

І в цих умовах, коли реальний сектор економіки потребує інвестицій, які, не превеликий жаль, ми не бачимо, щоб вони йшли у нас дуже широким потоком, в тому числі, в газовидобуванні, то ми не маємо права підняти … змінити ці цифра – 100 і 200. Але враховуючи те, що помінявся курс долару до гривні, це реально пропорційно збільшити, якщо ціна газу буде, наприклад, на кордоні України-Росії 250, а сьогодні вона, наприклад, 179,5, теж треба пропорційно збільшити, це абсолютно нормальні речі. Але ми виступаємо категорично проти зміни цифр 100 і 200 ренти до 5 тисяч метрів на відповідну цифру 200 і 300.

Тому пропозиція яка? Проголосувати все-таки у першому читанні з розумінням того, що голосування у другому читанні не буде, якщо ми не змінимо ці норми. Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу записатися, шановні колеги, для обговорення законопроекту.

Так, на табло прізвища народних депутатів. Прошу показати.

Сергій Осика, фракція "Блок Юлії Тимошенко".


11:11:35

ОСИКА С.Г.

Спасибі, Володимир Михайлович.

Що б я хотів сказати?

Що цей законопроект ми будемо підтримувати у першому читанні, і я маю надію, що ми його приймемо у першому читанні і тому саме для другого читання я б хотів би сказати наступне, що в ньому вкралася прикра економічна помилка, тому що тут нафтовий скраплений газ прирівнюється до природного газу.

Я хочу нагадати, що нафтовий газ отримується в процесі переробки нафти і є за всіма ознаками товаром, а не природним ресурсом, тому ніде не встановлюються рента на товар. Тому я думаю, що для другого читання цей 5-й і 6-й абзац цього ще законопроекту відповідні слова про нафтовий газ попутний треба винімати. І взагалі ще подумати про ринок скрапленого газу, бо на сьогодні ми відстаємо і від Словаччини, і від Білорусії… в общем-то фактично він не в дуже добрих, так сказать, економічних умовах є, і ми багато втрачаємо, зжигаючи його просто в мазуті.

Дякую. А закон підтримати для першого читання треба.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Павло Жебрівський, будь ласка. Фракція "Наша Україна - Народна Самооборона". Потім Михайло Чечетов.


11:12:56

ЖЕБРІВСЬКИЙ П.І.

Шановні колеги, насправді цей закон передбачає перед собою, під собою алгоритм визначення рентної плати. Ми уже в цьому році прийняли такий алгоритм по нафті. В чому суть проблеми? Завжди, коли приймається Закон про бюджет і затверджуються рентні платежі, ідуть, перепрошую, постійні домовленості. і якщо є колеги, які, відповідають, що на їхніх територіях, чи у їхніх власностей є нафтові свердловини чи газові свердловини, вони бігають з урядом домовляються і постійні торги в переддень бюджета йде яка буде рента, рентна плата на газ, на нафту, на інші речі. І через це для того, щоб такого ручного управління, і таку корупційну систему прибрати в тому числі і з стін парламенту, нам потрібно визначити алгоритм. Через це, якщо ми раз і назавжди сьогоднішнім законом визначимо цей алгоритм, тоді поменшає корупції і в уряді, і в у Верховній Раді.

Я думаю, що, безумовно, базові цифри треба буде - так, як казав Микола Мартиненко, - переглянути, з яких стартувати. Але без визначення такого алгоритму дальше працювати – це неправильно, це, скажімо так, ми тоді працюємо не як законотворці, а залишаємо інструмент, в тому числі тиску на деяких колег, любого уряду: цього, іншого уряду – на депутатів, які мають відношення до цього бізнесу або територіях яких цей бізнес є. Сьогодні не передбачається збільшення податкового тиску – сьогодні передбачається визначення, яким чином ми будемо це робити.

Через це, шановні колеги, я закликаю вас усіх проголосувати в першому читанні. На другому читанні ми поправимо, в тому числі і базові цифри, з яких будуть стартувати визначення по цьому алгоритму, і подивимося по скрапленому газу. Але те, що цей законопроект не передбачає додаткового податкового тиску…


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Михайло Чечетов, фракція Партії регіонів.


11:15:22

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Михайло Чечетов, фракція Партії регіонів.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати! Цим законопроектом пропонується з 1 січня 2009 року збільшити рентну плату за природний газ, який не реалізується для потреб населення, з 200 до 300 гривень за тисячу кубічних метрів видобутого природного газу та зі 100 до 200 гривень за тисячу кубічних метрів видобутого природного газу з покладів, що повністю залягають на глибині понад 5 тисяч метрів та запровадити застосування коригуючого коефіцієнту до цих ставок рентної плати.

Крім того, пропонується у 2009 році застосувати коефіцієнт 1,439 до базових нормативів платежів за користування надрами для видобування корисних копалин та нормативів збору за спеціальне водокористування в частині використання поверхневих та підземних вод, які визначені Законом України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (номер 309-6) від 3 червня 2008 року.

У законопроекті передбачається, що у кожному податковому звітному періоді до визначеної ставки рентної плати за природний газ буде застосовуватися коригуючий коефіцієнт. Його величину, далі ключові слова, обчислюватиме Міністерство фінансів України. Вважаю, що такий спосіб фактично створює передумови для встановлення ставок рентних платежів органами виконавчої влади, що не узгоджується з вимогами пункту першого частини другої статті 92 Конституції України. Тобто цей закон протирічить головному документу країни – Конституції України.

Фракція Партії регіонів пропонує не підтримувати законопроект, який вступає всупереч з Конституцією країни. Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, розгляд законопроекту завершено. Прошу підготуватися до голосування.

Вноситься на голосування пропозиція про прийняття за основу проекту Закону, реєстраційний номер 3423, про внесення змін до Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” (щодо ставок рентної плати за природний газ). Прошу голосувати.


11:18:06

За – 230

Рішення прийнято.

Шановні колеги, зараз ми переходимо до розгляду пакету законопроектів, які потребують, перше, включення у порядок денний, бо вони не були включені у порядок денний сесії. І, друге, якщо вони будуть включені у порядок денний кожен законопроект, я буду ставити ще на одне голосування про їх розгляд без відповідних рішень комітетів. Якщо Верховна Рада визначиться, тоді будемо приймати, ні – будемо далі продовжувати працювати.

Я ставлю на голосування про включення до розгляду проекту Закону (3504) про внесення змін до Закону України „Про ставки акцизного збору на деякі транспортні засоби та кузови до них”. Прошу голосувати.


11:19:11

За – 219

Рішення не підтримано.

Ставлю на голосування, прошу уваги, про включення до порядку денного проекту Закону про внесення змін до деяких Законів України щодо ставок акцизного збору на бензин та дизельне пальне, реєстраційний номер 3505. Прошу голосувати.


11:19:47

За – 235

Законопроект включено до порядку денного.

Тепер я ставлю на голосування про розгляд його без рішення комітету. Прошу голосувати 3505.


11:20:14

За – 229

Рішення прийнято.

Доповідач – заступник міністра Фудашків Денис Олександрович. Співдоповідач - голова …

Будь ласка, мікрофон Смітюх, поки йде Фудашкін.


ФУДАШКІН Д.О.

Шановні народні депутати, цим законопроектом передбачається підвищення…


ГОЛОВУЮЧИЙ. Одну хвилиночку, Смітюх, народний депутат виступить, а потім ви будете говорити. Будь ласка.


11:20:32

СМІТЮХ Г.Є.

Володимире Михайловичу, дякую за то, зо ви надали на кінець-то слово.

Володимире Михайловичу, не можна ж так протягувати ці законопроекти, які тільки я вчора вам говорив про це питання. Вчора до Верховної Ради були внесені ці законопроекти, які зараз будуть по скороченій, швидкими темпами прийматися тут, у Верховній Раді.

На жодному комітеті вони не були розглянуті. Жодного комітета висновків немає. Розглянути їх практично не доцільно і не можливо, тому що вони суперечать, як діючому Регламенту, так і Конституції. Чому ви як головуючий порушуєте Регламент роботи Верховної Ради, і чому ви ставите, наполягаєте на таких законопроектах, які не мають першочергового значення? Вони з собою несуть тільки одне – збільшення навантаження на простого громадянина, не більше того, а принципово питання не рішається.