Тульчинського Миколи Георгійовича нашого колеги. Давайте привітаємо Миколу Георгійовича з днем народження. (Оплеск и) Шановні народні депутати, відповідно до пункту п’ятого статті 25 регламент

Вид материалаРегламент

Содержание


Литвин ю.о.
Ващук к.т.
Тарасюк б.і.
Шершун м.х.
Пеклушенко о.м.
Чорноволенко о.в.
Камчатний в.г.
Шевчук с.в.
Білорус о.г.
Цибенко п.с.
Шкіль а.в.
Шевчук с.в.
Подобный материал:
1   2   3   4   5   6   7   8   9


ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Литвин.


10:52:03

ЛИТВИН Ю.О.

Арсеній Петрович! Передайте, будь ласка слово Ващук Катерини Тимофіївні.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Катерина Тимофіївна Ващук, будь ласка.


10:52:07

ВАЩУК К.Т.

Шановний доповідачу! І ті народні депутати, які задавали питання. Ми маємо чесно сказати, що в результаті вступу в СОТ, а це повинні бути, бо це прогрес для України, програє найбільше одна галузь – аграрний сектор.

Програє серйозно, бо три мільярди гривень прямої дотації порівняно з 12 мільярдами євро Франції, дев’ять з лишнім Німеччини, в такому ж рівні майже Польщі, це нічого не є. І про конкурентноздатність нашого товаровиробника говорити не приходить. Тому було б коректно мати чіткий план адаптації села до вступу в СОТ. Уряд, роблячи добре діло, не думає про захист власного товаровиробника, головне…


ГОЛОВУЮЧИЙ. Валерій Тезійович! Я прошу вас, зараз ми перейдемо до процедури розгляду законопроекту 0041. У зв’язку з тим, що ви багато що сказали фактично зараз у вашій доповіді щодо законопроекту 0041 відповісти на всі запитання, які вам були поставлені. Вам було поставлено чотири запитання.


ПЯТНИЦЬКИЙ В.Т. Дякую.

Те, що стосується заходів, я ще раз хотів би нагадати, що і в 2007 році була прийнята програма і відповідним розпорядженням Кабінету Міністрів забезпечення конкурентноздатності в рамках Світової організації торгівлі. І там вже передбачена велика кількість заходів, і ця програма реалізується. Тому тут говорити про те, що нічого не приймається, спеціально була розроблена і прийнята відповідна програма. В 2005 році відбулися слухання, давалися відповідні доручення, ця програма була розроблена.

Якщо говорити, чи це є, скажімо так, наш виграш і так далі, там мінімальні ціни, квота, рівень підтримки і так далі, і тому подібне. Якщо говорити про мінімальні ціни імпортні, то на сьогоднішній день це просто заборонено використовувати в світі, цього ніхто не використовує, це норми угод, які діють на сьогоднішній день в світі, чи це українська продукція експортується на той ринок, чи імпортується будь-яка інша. Тому ми на сьогоднішній день в рамках СОТ адаптувалися до тих правил, які діють на сьогоднішній день в світі.

Якщо говорити, що аграрна сфера вмирає, тут прозвучало, і сказати чесно, що цей сектор найбільше програв, то я так не вважаю, я можу сказати чесно, що враховуючи сьогоднішні світові тенденції, особливо зростання цін на сільськогосподарську продукцію, Україна може стати якраз однією з найбільш виграшних країн. А якщо порівнювати з Францією, з Німеччиною, то давайте подивимось, на що витрачаються ці кошти, 8 мільярдів, 10 мільярдів і так далі, на розвиток сільської інфраструктури. Тобто ті 7 мільярдів, 6 мільярдів, витрачаються на дороги, на захист рослин, на захист тварин, на селекційну роботу і так далі, і тому подібне. І все це можна витрачати, чи будуть кошти в бюджеті, оце і треба робити, а не через які схеми, звільнення від ПДВ і так далі, і так далі. Фактично, кошти перерозподіляються не до виробника сільськогосподарської продукції, не до фермера, а до переробника, до того, хто продає продукцію і так далі, і тому подібне. Тобто тут треба просто схему максимально адаптувати до сучасних вимог.

Якщо говорити про захист національного виробника, якщо ми повинні його захищати, то захист – це не сидіти в окопі в себе і думати, якби до нас хтось не прийшов. Прийдуть, прийшли і будуть далі йти. І коли ми кажемо, що ми хочемо залучати інвестиції, а тоді це дуже цікавий підхід, ми хочемо інвестицій і хочемо тут в своєму окопі сидіти. Тобто на сьогоднішній день ми повинні бути привабливими, ми повинні працювати по правилах, ми повинні бути передбачуваними. І тільки в цьому ми зможемо залучити інвестиції. Тільки в цьому ми зможемо все більше і більше виходити на зовнішній ринок. Тому що ті ж самі правила діють за зовнішньому ринку. Ми адаптувалися на сьогоднішній день до тих правил, ми розуміємо їх і можемо працювати. Дякую за увагу.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Валерій Тезійович. Запитання вичерпані.

Прошу, Борис Іванович Тарасюк, на трибуну.

Катерина Тимофіївна, якщо дозволите, доповнює колишній міністр економіки, який у тому числі, підписував правильні протоколи. Ера дешевого продовольства завершилася і Україна сьогодні може відігравати ключову роль у постачання продовольства у світі і, в принципі, зараз питання полягає у тому, наскільки ми ефективні. Якщо ми вступимо у СОТ, нам треба тільки трошки підняти стандарти і можемо повернути ту роль і місце, яка була ще за часів Радянського Союзу України, яка була житницею тоді Радянського Союзу, а сьогодні може бути цілої Європи.

Борис Іванович, будь ласка.


10:57:24

ТАРАСЮК Б.І.

Шановні народні депутати, шановний пане Голово, нарешті, нарешті добігає кінця процес вступу України до Світової організації торгівлі, який триває більше чотирнадцяти років. В чому причина? З самого початку процес інтеграції України до Світової організації торгівлі був непослідовним, оскільки з одного боку, уряд вів переговори щодо умов приєднання до Світової організації торгівлі, а Верховна Рада приймала законопроекти і закони, які суперечили нормам і принципам Світової організації торгівлі.

Лише у 2002 році, коли Верховна Рада України створила Комітет з питань європейської інтеграції, було запроваджено механізм запобігання прийняття законів, що суперечили принципам і нормам Світової організації торгівлі. Я хочу сказати, що з самого початку свого існування Комітет з питань європейської інтеграції з 2002 року встановив тісний контакт з делегацією, з його главою на переговорах щодо вступу в СОТ і підтримував і підтримує ці контакти. Саме Комітетом з питань європейської інтеграції здійснювався аналіз всіх законопроектів на відповідність нормам і принципам ГААТ СОТ.

Висновки комітету регулярно оприлюднювались, що заважало прийняттю лобістських та антисотівських законів. Таким чином, процес гармонізації українського законодавства набув системного характеру.

Слід зазначити, що приєднання до Світової організації торгівлі відкриває шлях Україні до процесу європейської інтеграції, до створення зони вільної торгівлі з Європейським Союзом, тобто членство в СОТ дозволить нашій країні інтегруватись до ринку Європейського Союзу.

Питання щодо переваг і недоліків вступ України до Світової організації торгівлі неодноразово обговорювалося на парламентських слухання, конференціях, круглих столах. Дуже часто обговорювалось питання щодо захисту національного товаровиробника, загроз зменшення можливостей держави щодо його підтримки після вступу до СОТ.

Я ще раз хочу наголосити, що підтримку національного товаровиробника не можна зводити до примітивного датування і надання пільг збитковим підприємствам. Такі заходи слід спрямовувати на модернізацію виробництва з метою підвищення його ефективності, застосування енергозберігаючих технологій, підвищення якості і збереження собівартості, зниження собівартості продукції. Саме такими методами ми зможемо підвищити конкурентоспроможність наших підприємств на світовому ринку.

Коротко щодо захисту і підтримки аграрного сектору. Головним завданням держави в аграрній сфері зараз є якісне реформування системи державної підтримки сільського господарства. Вона повинна спрямовуватись на більш широкі використання новітніх технологій для підвищення врожайності, зменшення втрат, підвищення рівня обробки продукції. Україна має тут дуже значний потенціал.

Слід нагадати, що вже у 2005 році, виконуючи зобов’язання в рамках переговорного процесу, Україна значно знизила імпортні мита, тобто більшість галузей економіки України вже майже три роки працюють в тарифному режимі СОТ. Для України настав час повною мірою скористатися всіма перевагами цієї організації.

Слід сказати, що дехто зауважує, що дуже пізно надійшов на розгляд Верховної Ради текст протоколу про приєднання до СОТ. Хочу нагадати. що після підписання цього протоколу з лютого місяця цей текст є доступним для всіх користувачів через інтернет. Комітет у закордонних справах 9 квітня, вчора, розглянув внесений Президентом законопроект про ратифікацію протоколу і ухвалив рішення про внесення його на розгляд Верховної Ради. Наш комітет, Комітет з питань європейської інтеграції вчора, 9 квітня, розглянув цей законопроект про вступ і ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти його в цілому.

Ми також закликаємо Верховну Раду підтримати сім законопроектів, які будуть розглядатися після цього протоколу, і підтримати його як пакет для вступу до Світової організації торгівлі.

Хотів би нагадати, якщо, як сьогодні лунало в залі, Партія регіонів і її уряди внесли найбільший внесок до вступу до Світової організації торгівлі, то я пропоную виявити послідовність і підтримати...


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити.


ТАРАСЮК Б.І. Проявити послідовність і підтримати законопроект про ратифікацію протоколу про вступ до СОТ.

Наостанок я хотів би, пане Голово, просити вас дати слово Голові Комітету у закордонних справах Олегу Григоровичу Білорусу. Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Олег Зарубінський. Півхвилинки, колеги, півхвилинки. Три хвилини записуємся запитання-відповіді. Після цього, Олег Григорович, після цього вам одну хвилину слова, і підем далі по процедурі. Прошу записатися на запитання-відповіді до Бориса Івановича.

Прошу Миколо Харитоновичу Шершун.


11:03:47

ШЕРШУН М.Х.

Передайте слово, будь ласка, Зарубінському Олегу Олександровичу.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Зарубінський, будь ласка.


11:03:51

ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.

Дякую. Шановний Борисе Івановичу. В принципі ми маємо намір підтримати ратифікацію цього протоколу. Але я хочу поставити дуже серйозне питання перед вами і перед Арсенієм Петровичем щодо наступного.

Скажіть, будь ласка, коли суб’єкт законодавчої ініціативи народний депутат України подає той чи інший законопроект в якому немає фінансового економічного обґрунтування відповідно до певної статті Бюджетного кодексу – це є гальмом для подальшого проходження законопроекту.

На жаль, в проекті, який ви зараз презентуєте, точніше ви є співдоповідачем, в супровідних до проекту документах відсутня повністю інформація щодо прогнозних величин бюджетних витрат і додаткових надходжень до Державного бюджету України, яких можна очікувати в результаті його прийняття.

До речі, це не відповідає і Закону „Про міжнародні договори України”. Ви знаєте там теж є така норма. Я хотів би , щоб дали відповідь всі рівні суб’єкти законодавчої ініціативи чи ні? Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Пеклушенко.


11:05:00

ПЕКЛУШЕНКО О.М.

Уважаемый Борис Иванович, я благодарю вас и благодарю вас Арсений Петрович, что в первые была дана публичная оценка работе Партии регионов в последовательности связанной вступлением Украины в СОТ.

И для нас нет альтернативы как голосовать за этот протокол. Единственное, что должны понимать мы – СОТ это не клуб любителей пива. СОТ – это союз цивилизованных конкурентов.

Так почему мы себя ведем нецивилизованно в собственной стране? Я и мои коллеги народные депутаты хотят знать и хотят быть уверены, что все риски, которые возникают при вступлении в эту рыночную организацию правительством учтены и включены компенсаторные механизмы. Это мое право, это… Вы впервые можете сделать парламент объединяющим. Вы опять все хотите с наскоку, вы опять все хотите с кондачка. Это неправильно. Давайте вести себя цивилизованно. Вам важен процесс или результат…


ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Чорноволенко.


11:06:11

ЧОРНОВОЛЕНКО О.В.

Олександр Чорноволенко, Народний рух України.

Шановний Борис Іванович, я би хотів, щоб ви дали оцінку, як ми будемо виглядати в очах світового співтовариства в разі, якщо ми будемо затягувати або взагалі не ратифікуємо ці законопроекти? Як це буде все виглядати, які наслідки будуть в цілому для України? Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Камчатний.


11:06:45

КАМЧАТНИЙ В.Г.

Камчатний, Блок Тимошенко.

Прошу передати слово колезі Шевчуку Сергію.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, передайте слово.


11:06:53

ШЕВЧУК С.В.

Шановний Борисе Іванович, я прошу ще раз, може не стільки для депутатів, як для слухачів нашої передачі, сказати, скільки ж держав світу зараз входить у всесвітню торговельну організацію, і чи є серед цих держав держави з комуністичною, лівою ідеологією, які успішно працюють сьогодні в СОТ? Спасибі.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Борисе Івановичу, я прошу комплексну відповідь надати нашим колегам.


ТАРАСЮК Б.І. Перш за все, я дякую шановним колегам за ваші коментарі і запитання. Відносно того, скільки виграє і наскільки бюджет України виграє від вступу до Світової організації торгівлі, то, я думаю, що Валерій Тезієвич дасть більш точну цифру, але, наскільки я пам’ятаю, до 5 мільярдів гривень щорічно отримає бюджет України.

Так, шановний колего Пеклушенко, дійсно, СОТ – це клуб цивілізованих конкурентів. І, звичайно, що не сьогодні ми приймаємо рішення про вступ до Світової організації торгівлі, до клубу цивілізованих конкурентів. Дискусії на цю тему велися і в цій залі, і в інших залах, в рамках Верховної Ради і поза рамками Верховної Ради. Я особисто брав участь, можливо, в 20, 30 таких конференція. І, звичайно, що всі ризики, всі компенсаторні механізми обговорювалися. Нам треба захищати свій ринок, нам треба захищати свого товаровиробника. І в цьому процесі ми занадто затягнули його, а результат обов'язково повинен бути позитивним. І я сподіваюсь, що сьогодні ми його продемонструємо. Якщо Україна не ратифікує Протокол про вступ до Світової організації торгівлі, цим вона продемонструє свою непослідовність, і знову в світі постане питання: а чи знає Україна, чого вона прагне, чого вона хоче? Якщо ми не ратифікуємо цей Протокол про вступ до Світової організації торгівлі, це буде означати, що переговори з Європейським Союзом щодо створення зони вільної торгівлі будуть зупинені, а відтак будуть страждати наші товаровиробники.

Ну і нарешті, якщо не буде ратифікований Протокол про вступ до Світової організації торгівлі, Україна буде позбавлена можливості увійти в робочу групу по переговорах з Російською Федерацією щодо вступу до СОТ і в такий спосіб унеможливить можливість захисту наших інтересів в торговельно-економічних стосунках з Російською Федерацією.

Я не буду зараз називати точну цифру країн-членів Світової організації торгівлі, здається, 154, але я хочу сказати, що ті країни, які займають ортодоксальну комуністичну ідеологію, не є членами цієї організації. Дякую за увагу.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Дякую, Борис Іванович.

Олег Григорович Білорус, будь ласка, відповідно з трибуни.


11:10:13

БІЛОРУС О.Г.

Шановний Голово, шановні народні депутати! Сьогодні з честю і гідністю можна сказати, що парламент України готується прийнять важливе історичне рішення – Україна приєднується до Економічної організації об'єднаних націй. Правильно сказав Олександр Миколайович, що це – світова організація цивілізованих конкурентів.

Наш великий попередник - професор Драгоманов сказав, що, мабуть, чи не найбільша мудрість в тому, щоб убачити, зрозуміти і сприйняти закон і силу розвитку світового. Цей розвиток світовий є глобалізація і глобальна конкуренція.

Наше завдання – піднести Україну на новий рівень глобальної конкуренції. Без СОТ це неможливо, тому ми повинні сьогодні прийняти це рішення.

Комітет у закордонних справах розглянув це велике питання і вітає титанічну роботу всіх урядів: попередніх, нинішнього і ще багатьох – які виконали для України цю велику роботу і вирішили це велике завдання.

Комітет підтримує ратифікацію протоколу про вступ України до півтори з лишнім сотень цивілізованих країн, де є й комуністичний Китай, де є інші країни, які співпрацюють на благо своїх народів. Підтримую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олег Григорович. Я прошу народних депутатів і представників фракцій – 5 хвилин – записатися на виступи.

Петро Цибенко, будь ласка.


11:12:33

ЦИБЕНКО П.С.

Фракція комуністів, Петро Цибенко.

Шановні колеги! Шановні громадяни України! Я хотів би висловити позицію фракції з цього надзвичайно важливого сьогодні питання.

Всі ми маємо розуміти, що немає абстрактних середньостатистичних умов вступу тієї чи іншої країни до Світової організації торгівлі. Умови ці завжди конкретні, конкретні для кожної окремо взятої України… країни. Так от, якщо подивитись на ті умови, на яких Україна збирається приєднатись до СОТ, то на наше глибоке переконання ці умови більше нагадують капітуляцію, аніж умови цивілізованого входження до економічної Організації Об`єднаних Націй, як це прозвучало сьогодні у цьому випадку.

Відверто кажучи, мене не дивує та обставина, що двосторонні угоди серед народних депутатів України не розповсюджені. Це не дивно, бо коли народні депутати України отримають ці умови, проекти цих договорів, то вони почнуть задавати незручні запитання, на які немає відповіді. То краще їх не роздавати.

Я, власне кажучи, абсолютно не переконаний, що та обставина, що Україна бере на себе зобов’язання не встановлювати мінімальні ціни на імпортну продукцію, що це виграш для України. Якраз цього чекають сьогодні багато українців. І саме цим приваблювали пересічного українця вступом до СОТ. Я абсолютно не переконаний в тому, що виграш для України - відмова від субсидування свого сільськогосподарського експорту. Я абсолютно тим більше не переконаний в тому, що обмеження в дотації сільськогосподарського виробника – це виграш для України. Сьогодні вже звучали конкретні цифри. Так от, на перехідному етапі ці субсидії – вони в десятки разів менші, ніж ті, які мають інші країни Європи щодо підтримки національного товаровиробника. Я вже не говорю про те, що я не вважаю досягненням України те, що вона бере на себе зобов’язання відкривати квоту по цукру-сирцю, бо сьогодні нищити власну цукровиробну галузь і в угоду іноземному капіталу – це злочин перед народом України.

Узагальнюючи, шановні колеги, ви знаєте, за пострадянські часи не тільки знищена економіка України, а все поставили з ніг на голову. Виявляється, що політична сила, яка захищає власного товаровиробника, вона не патріот, а ті, хто лобує інтереси іноземного товаровиробника на території України, виявляються вони патріотами. Ми абсолютно не згодні з таким підходом, і фракція не підтримає цю угоду. Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Андрій Шкіль, „Блок Юлії Тимошенка”. З місця, будь ласка, увімкніть Шкілю.


11:15:40

ШКІЛЬ А.В.

Дякую, Арсенію Петровичу.

Я хотів би наголосити на тому, що тут називали СОТ ще й організацією чесних конкурентів, чи амбітних конкурентів. То я хотів би назвати Світову організацію торгівлю – це вища ліга торгівлі. І Україна, звичайно, може грати в своїй лізі, торгувати з одної кишені в іншу кишеню, і так і не вийшовши на світові ринки. Тому розмови про те, що, наприклад, немає двосторонніх угод, я хочу показати, що треба, щоб комуністи прийшли і подивилися двосторонні угоди. Всім роздали, хто не зміг підняти ці двосторонні угоди чи прочитати - це вже питання тих, хто цього зробити не зміг.

Кожний депутат народний, який поважає себе, ознайомився з двосторонніми угодами і розуміє, що іншого виходу, ніж вступати в цивілізовану конкуренцію, немає. А те, що представники компартії хочуть, хотіли би, але, слава богу, зробити цього не зможуть, загальмувати вступу України до СОТ, щоб пропустити іншу, сусідню країну, це вже їхня особиста справа.

Я впевнений, що в них цього разу нічого не вийде. А я хотів би сказати, що наша фракція буде підтримувати, підтримувати ратифікацію. І передати прошу слово пану Сергію Шевчуку, будь ласка.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, колега Шевчук, хоча, шановні колеги, частина виступу не передається. Ну, ви мене заставляєте робити те, що не можна робити. Прошу з...


11:17:20

ШЕВЧУК С.В.

Дякую, Арсеній Петрович.

Я від комітету європейської інтеграції також хотів би сказати, що накінець-то сьогодні ми будемо знати точно дату, коли наша держава стане повноправним членом світової організації торгівлі. В разі позитивного голосування через 30 днів, тобто 10 травня Україна стане членом цієї найпотужнішої міжнародної організації.

Протоколи щодо вступу, які ми зараз обговорюємо містять 650 сторінок і природно, що нема потреби їх аналізувати.

Можна говорити про політичні реалії, можна згадати. як трибуна Верховної Ради блокувалася окремими силами аби не приймалися закони, що стосуються СОТ. І можна згадати про ті спроби, які були здійснені протягом четвертої, п’ятої, шостої каденції Верховної Ради, коли 58 законів вже працюють в Україні, наближаючи Україну до стандартів і порядку, який діє в усіх цивілізованих державах.

Я хочу заперечити виступи окремих наших колег, які говорять про великі загрози. Я хочу нагадати, що комуністична партія Китаю так само наполегливо, як і деякі сили в Україні працювали, щоб увійти в СОТ. Комуністи Молдови підтримують. І лише, на жаль, комуністі України висловлюють таку позицію.

Історія не терпить поспіху, ми пам’ятаємо їхнє блокування. Сьогодні це стане реальністю. Я, дійсно, закликаю всіх парламентарів, особливо колег із фракції Партії регіонів бути справді послідовними, оскільки, нагадаю, у 2005-2006 роках якраз за уряду під керівництвом Януковича було прийнято 38 законів, що стосується СОТ. Продемонструйте свою послідовність і зараз на благо України задля поступу нашої держави і задля забезпечення належного рівня життя громадян України. Спасибі.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Катерина Тимофіївна Ващук, будь ласка. Допоможіть Катерині Тимофіївні.


11:19:29