Веде засідання Голова Верховної Ради України мороз о. О

Вид материалаДокументы

Содержание


Ляшко о.в.
Давимука с.а.
Цибенко п.с.
Таран в.в.
Шевчук с.в.
Тарасов в.в.
Куренной в.к.
Кирильчук є.і.
Сивульський м.і.
Ляшко о.в.
Козуб о.а.
Подобный материал:
1   2   3   4   5   6   7


ГОЛОВУЮЧИЙ. Номер назвіть. Дайте йому слово, ще 5 секунд.


10:31:10

ЛЯШКО О.В.

Номер законопроекту 0902. Комітет рекомендував до включення. В додатку він чомусь значиться як такий, що не рекомендований.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Давимука.


10:31:26

ДАВИМУКА С.А.

Прошу передати слово колезі В’ячеславу Кириленку.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу.


10:31:37

КИРИЛЕНКО В.А.

Кириленко, „Наша Україна”.

Шановний Олександре Олександровичу, ані в першому, ані в другому додатках немає дев’яти принципових законопроектів, які внесені депутатами від нашої фракції. З метою економії часу я просто зачитаю їхні номери, і ми наполягаємо на внесенні до порядку денного сесії цих законопроектів. Це наступні законопроекти: 2816, 2804, 2722, 2523, 2530, 2531, 1110, 2717, 2572 і 2198. Це все важливі проекти змін до законів або проектів постанов. І ми наполягаємо на включенні до порядку денного.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте мені цей список.

Сергій Володимирович, внесете пропозиції. Після першого голосування тоді проголосуємо.

Спасибі за запитання, чи за пропозиції. Є потреба визначитися щодо таких питань. Сказав Олександр Валентинович, що не включається те потім, і не розглядається, і не включається. Але так само і те, що включене, не все розглядається. Мені здається, що ми повинні виходити з того, що остаточне рішення буде приймати парламент. Я думаю, що… Я поставлю окремо на голосування 2079, так, як він сказав. Я вважаю, що він правий, бо ми його багато разів уже обговорювали тут щодо включення. Він не викликає ніяких заперечень.

Тепер відносно пропозицій Миколи Кравченка. Очевидно, це була технічна помилка, що він попав у другий розділ. Ми його проголосуємо 2640 разом із першою частиною.

Тепер пропозиція Ляшка. Про три закони він правий абсолютно. Ми домовлялися і на Погоджувальний раді, і тут, в залі, що вони будуть включені. Він дасть мені перелік номерів і ми їх поставимо на голосування включено.

І пропозиція Кириленка відновно дев’яти проектів окремо. Ми їх теж, Адам Іванович теж назве і ми проголосуємо.

Так само, Сергій Володимирович, я поставлю на голосування спочатку за основу проект, а потім ми доголосуємо ті пропозиції, які у вас є.


ІЗ ЗАЛУ. (Н е ч у т и).


ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, 2079? Да, да.

Я прошу, будьте уважні. Я прошу уваги.

Я ставлю зараз про голосування за основу, підкреслюю ще раз – за основу пропозицію, яка зводиться до включення до порядку денного питань, які передбачені у першому і другому розділі цього документу. В ньому ж так само 2079 і 2640, і три законопроекти, які ми у вівторок, розпочинаючи засідання за пропозицією Блоку Юлії Тимошенко передбачили.

Так, 3068 і інші. Три проекти там іде: 0902 і ще який?

(Ш у м у з а л і)

Та це не з голосу. Ми проголосували про це у вівторок. Почекайте хвилинку. І третій проект, який ми у вівторок розглянули. 3069.

(Ш у м у з а л і)

Ні, ні, це три, ті, що ми голосували за пропозицією Блоку Юлії Тимошенко у вівторок, домовилися, щоб вони були включені.

Я повторюю ще раз: за основу названі мною законопроекти плюс перший розділ і другий розділ із документу, який у вас на руках, і перший розділ із додатку, який погоджений комітетами. Зрозуміло? Почекайте, я тоді забуду, що я сказав. Давайте за основу проголосуємо.

Ставлю на голосування про голосування за основу. Будь ласка. Під час розгляду тоді визначимо позицію.


10:36:36

За-317

За основу.

Тепер пропозиції окремо. Будь ласка. Зараз, хвилинку.

З мотивів? Будь ласка, Петро Цибенко. Будь ласка.


10:36:57

ЦИБЕНКО П.С.

Дякую, Олександре Олександровичу.

Олександре Олександровичу, з самого початку ви внесли абсолютно правильну пропозицію щодо голосування двох основних розділів, а потім почали з голосу добавляти.

Зокрема законопроект 2079. По ньому вчора комітет прийняв рішення про виключення його з порядку денного. Тому що, по-перше, пропонується реабілітувати людей, яких не засуджували. Їх не судили. І друге. Ця категорія людей, питання щодо них вирішено.

Сьогодні, у мене є офіційна довідка Пенсійного фонду, в якій зазначено 20 тисяч людей в Україні отримують пенсії як реабілітовані і 80 – як члени сім’ї реабілітованих. Тобто це проблема врегульована. Кому і навіщо це треба тягнути, мені незрозуміло. А ми голосуємо.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, давайте ми дискусії не будемо вести про зміст законопроекту. А в даному випадку мова, вирішується питання про включення чи невключення. За основу проголосували, я відверто суті і позиції комітету не знав. Але, якщо ви наполягаєте про виключення його, я поставлю на голосування.

Хочу вам сказати. Я вже говорив Олександру Валентиновичу з цього приводу. Коли ми розглядаємо питання по суті, тоді вся ця аргументація буде взята до уваги, і тоді сесія відповідне рішення. Але, щоб, будь ласка, це автор проекту тут сидить Віктор Терен, візьме слово, і потім визначимося щодо цього питання. Будь ласка. Терен.


10:38:37

ТАРАН В.В.

Да, Віктор Терен, „Блок Юлії Тимошенко”.

Шановний Олександр Олександрович, профільний комітет, перший комітет це Комітет з прав людини, це перший комітет. Рішення комітету, всіх членів комітету, в тому числі керує Комітетом Грач, член Комуністичної партії, фракції, він теж був за. Ми подали від комітету, який одноголосно підтримав цей законопроект подання до Верховної Ради з вимогою, з проханням його включити до порядку денного. Тобто інформація Цибенка, вона не відповідає дійсності стосовно першого комітету.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Беремо до уваги і цю інформацію. Я ще раз повторюю свою думку, яку висловив напередодні, тільки що висловив. Коли ми будемо розглядати питання по суті, тоді визначимося. Ну, є думка одного комітету така, іншого – інша. Давайте шляхом голосування тоді, під час розгляду цього питання знімемо дискусію, бо тоді з’ясуються всі деталі цієї справи.

Давайте, але була пропозиція, я мушу її поставити на голосування, про вилучення із порядку денного цього питання. Я ставлю на голосування.


10:40:05

За-236

Так я не маю права не ставити, бо… Я пояснюю вам, Вікторе, я не маю права не ставити.

Сергій Шевчук, будь ласка.


10:40:27

ШЕВЧУК С.В.

Сергій Шевчук, фракція „Блоку Юлії Тимошенко”.

Олександре Олександровичу, в перший день роботи сесії ви аргументовано сказали, що план роботи наш на цю сесію повинен бути обговорений в комітетах. І вчора пізно ввечері Комітет з питань європейської інтеграції розглянув це питання і прийняв рішення про доцільність включення двох проектів постанов Верховної Ради. Я зачитаю ці постанови і номера. Це №3112 про заяву Верховної Ради щодо започаткування переговорів між Україною та ЄС щодо укладання нового базового договору. А також номер 2878 про Постанову Верховної Ради про утворення Спільної парламентсько-урядової комісії з питань інтеграції України до Європейського Союзу. Авторами двох постанов є представники чотирьох фракцій в парламенті. Прошу включити їх в порядок денний сесії.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу підтримати пропозицію Сергія Шевчука про включення до порядку денного до основної частини цієї проекту постанови. Ставлю на голосування.


10:41:46

За-374

Включається.

Тепер із тими змінами, які ми проголосували, давайте цю частину проголосуємо в цілому як постанову Верховної Ради, а потім…

Ставлю на голосування, а потім ваше питання розглянемо.


10:42:16

За-356

Перелік законопроектів, що пропонуються до включення порядку денного третьої сесії п’ятого скликання.

Тут дається … ви роздали ж цей проект, Анатолій…? Не роздавали.

Тоді мова йде ось про що. Проект 2804 – це проект Постанови про інформацію Генерального прокурора щодо стану розслідування кримінальної справи за фактом перешкоджання законній і професіональній діяльності журналістів. Ініціатори внесення народні депутати. Катеринчук виступає.

Проект 3019 – це проект Закону про внесення змін до Закону „Про місцеве самоврядування” (щодо строків повноважень відповідних органах місцевого самоврядування). Ініціатори внесення народні депутати: Богашева, Ключковський, Цапюк.

Проект закону 2305, проект Закону про затвердження Регламенту Верховної Ради України. Ініціатори внесення народні депутати Катеринчук. Хоч в Конституції це не передбачається, я до Катеринчука звертаюся.

2372 - проект постанови про внесення змін до додатку, до Постанови Верховної Ради „Про перелік і кількісний склад предметів відання комітетів 5 скликання ініціатори внесення народні депутати: Мойсик, Шевченко, Сінченко.

2432 - проект постанови. Вони пропонують тільки відзначені, тут їх не багато. Проект постанови про заслуховування звіту Генпрокурора щодо стану розслідування кримінальної справи стосовно загибелі героя України Чорновола та його помічника Павлова.

Далі. Проект постанови про утворення Тимчасової спеціальної комісії з питань адміністрування податків на додану вартість: Катеринчук, Королевська, Воропаєв.

Проект постанови про заслуховування звіту міністра палива та енергетики, ініціатори внесення народні депутати: Коваль, Танюк, Беспалий.

Проект постанови про заслуховування звіту віце-прем’єра Рибака, ініціатори: Куйбіда, Беспалий, Лановий.

Проект закону про попередження станів і захворювань, спричинених йодною недостатністю, ініціатори: Григорович, Сільченко, Бахтеєва.

Проект постанови про результати звіту міністра оборони Гриценка. Відома тема і ми зобов’язані ставити цей звіт – Кінах.

Проект закону про засади зовнішньої політики, ініціатори внесення: народний депутат Удовенко.

І проект закону про внесення змін до Закону про політичні партії в Україні щодо впорядкування реєстрації партій та контролю за їхньою діяльністю.

Я ще раз повторюю, будь ласка. Ще раз повторюю, інформації дві Генерального прокурора, далі постанова про утворення Тимчасової слідчої комісії з питань податків на додану вартість і тільки що заслуховування звітів двох міністрів, тобто, те, що я тільки що прочитав. Ще раз повторюю назви, номери постанов: 2804, 2722, 2523, 2530,2531, 1110, 2717, 2572 і 2198.

Я прошу вас, підтримайте цю пропозицію і я ставлю її на голосування про включення до порядку дня. Я прошу вас, треба проголосувати і підтримати.


10:46:30

За-197

Ми ще повернемося до цього питання на наступному пленарному тижні.

Вноситься пропозиція від Комітету з питань правосуддя, щоб ми розглянули питання про особливості порядку фінансування і забезпечення діяльності суддів.

Я ставлю на голосування цю пропозицію.


10:47:21

За-305

Те що запропонували комітети, те ж саме.

Таким чином, ми розглянули питання ті, що передбачені до порядку денного в тій частині, яка не викликає сумнівів.

А питання із другого і третього розділів основного документу і з додатку друга частина ми розглянемо на наступному сесійному тижні після того, як комітети ще визначаться щодо них і фракції визначаться щодо голосування. Я переконаний, що ми по більшості питань приймемо позитивні рішення.

Я ставлю на голосування ще раз питання про включення до порядку денного сьогодні питання про обрання заступника Голови Верховної Ради.


10:49:01

За-342

Рішення прийнято. Спасибі.

Тому я ставлю зараз на розгляд питання про обрання заступника Голови Верховної Ради. У нас до Погоджувальної ради, до керівництва Верховної Ради поступила пропозиція щодо однієї лише кандидатури Томенко Миколи Володимировича. Я запрошую його на трибуну, будь ласка. Він може робити програмну доповідь, а може просто відповісти на ваші запитання, якщо ви хочете з ним поспілкуватися. А? Давайте тільки запитання. Тоді я прошу записатися на запитання до Миколи Володимировича. Так. За практикою і попередньою 10 хвилин у нас. Тарасов, прошу, за ним Куренной.


10:50:23

ТАРАСОВ В.В.

Володимир Тарасов, Соцфракція.

Шановний пане Томенко, скажіть, будь ласка, скажіть, будь ласка, на посту віце-спікера парламенту ви так же само будете приділяти більше уваги роботі з молоддю чи ні? Це дуже важливо, тому що я знаю скільки ви прикладаєте зусиль на цю тему.


ТОМЕНКО М.В. У нас повноваження заступника Голови Верховної Ради визначені Регламентом в тій частині, що віце-спікер займається організаційною діяльністю, займається проблемами організаційної роботи і взаємодією з органами судової влади. Але, тим не менше, Регламент передбачає, що остаточний перелік обов’язків віце-спікера визначається Голови Верховної Ради України. В разі обрання мене віце-спікером я буду переконувати керівництво Верховної Ради, щоб я залишався куратором зокрема цього напрямку, який я веду сьогодні в комітеті, оскільки є дуже багато напрацювань, які стосуються молодіжної тематики і є дуже багато напрацювань, які стосуються фізичної культури і спорту. Сьогодні вперше в Україні ми маємо абсолютно нормальні ділові відносини між міністерством у справах сім’ї і молоді, і спорту, Національним олімпійським комітетом і нашим комітетом. Тому я думаю, що мені вдасться знайти механізм, щоб всі законопроекти, які ми розробляли, і далі я ними займався.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Тільки, Микола Володимирович, уже звикайте до конституційної назви посади – Заступник Голови Верховної Ради. Ніякого віце-спікера немає в Конституції. Будь ласка, Куренной.


10:52:19

КУРЕННОЙ В.К.

Шановний Микола Володимирович, ми вас дуже добре знаємо і поважаємо, і бажаємо вам успіхів, якщо вас оберуть, а я сподіваюсь, що так це і буде. На роботі в комітеті сім’ї, спорту і туризму, і молодіжної політики ми працювали разом багато і напрацьовано і дуже доброго зроблено по тим напрямкам. Скажіть будь ласка, якщо вас оберуть, чи не залишите ви ці напрямки і чи будете підтримувати соціальну сферу і ту гуманітарну сферу, про, якою займається наш комітет?

Дякую за увагу.


ТОМЕНКО М. В. Якщо мене оберуть на посаду, як кажуть в народі, на посаду віце-спікера, а як написано в Конституції, на посаду Заступника Голови Верховної Ради, я зобов’язуюсь ті теми, проблеми і акції, які сьогодні веде наш комітет і я як заступник керівника БЮТ, а це здебільшого дійсно гуманітарно-соціальна складова, довести її до кінця. І я думаю, що ми знайдемо механізм співпраці з Комітетом з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму і у такий спосіб, щоби ті напрацювання і ті проекти найактивніше реалізувалися у сесійній залі. Я думаю, що посада заступника Голови Верховної Ради не заважає бути автором закону, співдоповідачем чи доповідачем по законах. Тому, я думаю, що та продуктивна робота, яка у нашому комітеті, суміжних, до речі, з ними комітетах, вона буде тривати і надалі.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Кирильчук, будь ласка.


10:54:08

КИРИЛЬЧУК Є.І.

Дякую. Миколо Володимировичу, я впевнений, що ви справитеся з дорученою ділянкою роботи, якщо вам її довірять, а я впевнений у тому, що люди підтримають, знаючи вас, але мене цікавить одна така деталь. Між Головою і заступниками, як правило, розподіляються обов’язки по впливу чи по контролю роботи за комітетами. Скажу, що ця ділянка роботи, дійсно, що кульгає на обидві ноги. Чи відомо вам, які приблизно комітети ви будете опікати?

Дякую.


ТОМЕНКО М.В. Я вже говорив, що згідно з нашим Регламентом це питання врегульовується відповідним розпорядженням Голови Верховної Ради України, і я, очевидно, буду пропонувати і Голові Верховної Ради, і першому заступнику Голови Верховної Ради займатися тими напрямками, якими я займався і у Верховній Раді попереднього скликання, і у Верховній Раді теперішнього скликання, це і гуманітарна сфера, це і проблема материнств, дитинства, фізичної культури і спорту, туризму, засобів масової інформації. Але ще раз кажу, що, очевидно, це є предметом розмови і відповідного рішення, яке появиться після голосування, якщо воно буде позитивним.

Водночас, виходячи з тих дискусій і домовленостей і позиції нашої фракції, тепер заступник Голови Верховної Ради повинен мати ще одне завдання, він повинен забезпечувати активне включення опозиції до ухвалення рішень. І я сподіваюся, що в кінці кінців ми приймемо Закон про опозицію і це одне з завдань і віце-спікера активно включати в роботу опозицію.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, це запитання було більш до мене, аніж до Миколи Володимировича. Євгене Іванович, все буде в порядку. Не переживайте. Сивульський, будь ласка.


10:56:09

СИВУЛЬСЬКИЙ М.І.

Дякую.

Шановний Микола Володимирович, ні для кого не секрет, що ви висуваєтесь на цю посаду як представник опозиції. Хотілось би почути вашу думку відносно перспектив законопроекту, над яким ви особисто багато працювали. Мова йде про закон про опозицію. Більш детально, будь ласка, як ви бачите перспективи доопрацювання і проходження цього законопроекту.

Дякую.


ТОМЕНКО М.В. Я переконаний, що нам можливо використати тут практику, якою ми скористалися при підготовці законопроекту до першого читання. Ми мали створену розпорядженням Голови Верховної Ради робочу групу, де були представлені ну практично всі фракції, мали серйозну 3-місячну дискусію і винесли узгоджений законопроект. Я свідомий того, що очевидно є кілька норм в цьому законопроекті, ухваленому в першому читанні, які не сприймаються однією чи іншою фракцією. Це означає, що над законопроектом ще треба попрацювати, але я так само свідомий, що такий закон треба ухвалити. І, до речі, в контексті того, щоб опозиція мала легальні інституційно передбачені законом механізми висловлювати свою точку зору. Закон має кілька новел, які, я думаю, після того, як ми ухвалимо, ми будемо гордитися всі, що ми це зробили. Це право співдоповіді від опозиції. Це право формувати порядок денний раз на сесійний… раз на пленарне засідання і так далі.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Ляшко.


10:57:53

ЛЯШКО О.В.

Олег Ляшко, Блок Юлії Тимошенко.

Шановний Миколо Володимировичу, у мене до вас питання абсолютно конкретне. Скажіть, будь ласка, яких зусиль ви, у випадку обрання заступником Голови Верховної Ради, докладатимете до того, щоб наш парламент врешті перестав бути лобістською конторою кланів, щоб врешті парламент почав працювати на виборців, які нас сюди обирали? Ви подивіться, які законопроекти ми розглядаємо!

Переважна більшість з них – це лобістські законопроекти, які додають коштів в ту чи іншу кишеню того чи іншого клану. Коли нарешті парламент почне розглядати ті закони, яких від нас чекають люди?

Дякую.


ТОМЕНКО М.В. Я думаю, що це проблема не лише цього скликання парламенту – проблема взагалі української політики. І коли ми розглядали тут блок законів про корупцію, я так само виступав з цієї трибуни і говорив про те, що ми повинні на законодавчому рівні достатньо чітко прописати те, що називається в світі лобізмом і корупцією. Чітко визначити, де межа, коли, наприклад, люди, які знаходяться в родинних зв’язках, чи люди, які пов’язані з певним, конкретним бізнесом, чи мають, чи не мають права вони, наприклад, займати відповідні посади або пропонувати той чи інший законопроект. Ми нарешті повинні описати, що таке конфлікт інтересів, тому що, я з вами абсолютно погоджуюся, у нас в Верховній Раді часто ми стикаємося з проблемою конфлікту інтересів, коли, наприклад, опосередкований чи реальний власник якогось конкретного бізнесу доповідає законопроект про пільги, преференції для свого бізнесу. Тому, звичайно, це серйозна проблема, і її треба вирішувати.

І друга проблема, звичайно, це інша процедура, більш демократична - формування партійних списків, - до якої треба повернутися, для того щоб ми дійсно мали парламент українського народу, а не фінансово-політичних груп.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, оскільки тут камінь і в город мій закинуто, то я хочу сказати. Олег, ви правильно ставите питання. Тільки, якщо ви сумніваєтеся відносно характеру законопроекту, то не голосуйте, бо ви особисто проголосували 78 процентів законопроектів в минулій сесії. Порахуйте – і скажете тоді, за що ви голосуєте, за що – ні. А то добре викидати такі гасла…

Будь ласка, Козуб.


11:00:16

КОЗУБ О.А.

Козуб передає слово Сухому.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Сухий.


11:00:22

СУХИЙ Я.М.

Дякую.

Ярослав Сухий, Запоріжжя, „Регіони України”.

Шановний Микола Володимирович, я думаю, що з обранням вас на посаду заступника голови Верховної Ради України Верховна Рада ще раз показує всьому світу, що процеси демократизації в українському суспільстві набули незворотного характеру, тому що представник опозиції по праву займає це місце в керівних органах Верховної Ради. У мене у зв’язку з цим до вас питання як до професіонала. Скажіть, будь ласка, які заходи, вважаєте ви, необхідно застосувати з тим, аби нової, вищої якості наші засоби масової інформації набули у виконанні своєї комунікативної функції - зв’язку народу і влади, тому що ми дуже часто бачимо і заказні статті, і однобічні висвітлення, і ці кривороті якісь коментарі, і роздування пристрастей.

Чи будете ви і дальше вести ці аспекти зв’язку, не настанов над засобами масової інформації, а взаємозв’язку влади, – вищого законодавчого органу і засобів масової інформації?

Дякую.


ТОМЕНКО М.В. Я думаю, що парламент повинен повернути собі статус інституції, яка не лише визначає принципи діяльності засобів масової інформації, чим ми з вами займалися, і, зокрема, вчора. Я вважаю, вчора у першому читанні ми ухвалили дуже прогресивний європейський законопроект. Надіюся, що приймемо його в цілому, де нарешті читачі газет, слухачі телерадіопрограм будуть знати, хто власники реальні медіа, хто несе відповідальність, хто фінансує і таке інше.