Верховної Ради України на пленарних засіданнях 21 травня 2009 року. Розглянуто 41 питання порядку денного. За результатами розгляду прийнято 17 закон

Вид материалаЗакон

Содержание


Сухий я.м.
Чорноволенко о.в.
Симоненко п.м.
Деревляний в.т.
Косів м.в.
Попеску і.в.
Мартинюк а.і.
Подобный материал:
1   2   3   4   5   6   7   8

Наш прем’єр-міністр їздила туди, вільно зустрічалась з людьми, не боялась, що хтось кине в неї яйце, вона йшла дійсно на подвиг, на усунення біди. Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Сергійович Єфремов передає право на виступ Ярославу Сухому. Будь ласка, від „Нашої України” хто буде виступати.


12:01:06

СУХИЙ Я.М.

Шановні колеги, тут в цьому сесійному залі не один раз і справедливо говорилось про необхідність консолідації, зусиль політичних еліт, про необхідність об’єднання зусиль всіх нас, всіх гілок влади. Натомість ми чуємо різку, негативну якусь, крикливу історичну реакцію на нормальний звіт нормальної комісії. Я з третього скликання чув багато звітів комісії, це по-моєму чи не єдина, де спокійно, чітко і послідовно висвітлюється питання. Ви, представники більшості, робите зараз медвежу послугу уряду, ви реагуєте так гостро і крикливо на будь-яке критичне зауваження. Так робити не можна, ви позбавляєте цей уряд будь-якої перспективи і це прекрасно, що виступив другий чоловік щойно з БЮТу і розповів про міфічних подякуваних людей, які тут щасливі. Добре що вас чули ті люди, особливо з тих сіл де дороги так і не відремонтовані, де газопостачання так і не відновлено, де будинки так і не відремонтовані. Але мене не це насторожує.

Я не хочу говорити зараз про уряд і про цю владу! Патологічна, якась міфічна брехливість нинішньої влади стає головною візитною карточкою України. Лицеміря, цинізм – не про це мова!

Мене насторожує той факт, що більше ста кримінальних справ порушено внаслідок нецільового розпорядження коштами, які мали піти на ліквідацію наслідків біди і недопущення нової біди. Так вони ці порушені кримінальні справи і не доведені до кінця. Хто кого замилює? Ви кажете про місцеві і я згоден.

Шановні колеги! Та ми сьогодні маємо прекрасний привід поговорити про незавершеність політичної конструкційної реформи. Хто на місцях несе відповідальність за ліквідацію наслідків? Чи та політична сили, яка перемогла на виборах? Чи той глава адміністрації, якого назначили з Києва?

Ви кажете що ця конституційна реформа не потрібна. Та навпаки вона потрібна. Ми не застраховані і далі, що жуліки будуть паразитувати далі по Україні.

Головна причина полягає в тому, що ми боїмося відповідальності. Мене на сьогоднішній день здивувала розумієте, комісія проводить величезну кількість прикладів, чого. От подивіться звіт комісії, члени комісії, три підписи ви не підписали. Ну і що?

„Укравтодор” гроші до кінця не отримав, дороги не відремонтовані. Спиртзаводи, які мали закупити вологе зерно, якщо закупляли, то за велику ціну, а потім зовсім перестали закупляти. Будинки не відновлені.

Ну хто ж заперечує, що уряд разом з нами приймав активну участь в ліквідації наслідків? Ми кажемо про те, що ми вміємо і можемо робити краще. Якщо ви кажете, що це вже вінець творіння вашого уряду, то грош ціна. І перестаньте „піаритися”! Прем’єр-міністр особисто була, ну і це її робота, і прекрасно що Олександр Турчинов там був, і хвала їм! І честь і хвала тим людям, які приймали участь в ліквідації…


ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Чорноволенко, фракція „Наша Україна-Народна Самооборона”, будь ласка.


12:04:33

ЧОРНОВОЛЕНКО О.В.

Шановні друзі, послухавши звіт комісії треба звернути певну увагу на деякі неточності, які були висловлені доповідачем. Це напевно пояснюється певною політичною заангажованість. Так, наприклад, він звинуватив Міністерство надзвичайних ситуацій не в цільовому використанні грошей на придбання, значить, транспортних засобів, спецкатерів на повітряних подушках, мобільних станцій очищення і таке інше.

Треба відзначити одразу, що комісія могла би чітко розібратися і про це є інформація, що це гроші, які виділені з Резервного фонду Кабінету Міністрів по рішенню Кабінету Міністрів, тобто цілком законне використання і більше того, саме для цього вони мали і бути, бо саме це те, що необхідно для нормального ефективного функціонування Міністерства надзвичайних ситуацій.

Щодо всіх робіт, які от були проведені, а саме відбудовано 55 процентів автомобільних мостів. Із них 88 пошкоджених. 88 процентів пішохідних мостів, 80 автодоріг, 82 відсотки берегоукріплень крім того і таке інше. Тобто 99 процентів закладів охорони здоров’я, 99 навчальних закладів.

Це цифри, які кажуть про те, що робота ведеться і, якщо ми не скрізь бачимо цифри близькі до 100 процентів, то я думаю, що проблема полягає саме в тому, що Верховна Рада недостатньо в повному обсязі фінансувала виконання цих робіт. Ну, скажімо кожен рік нам необхідно давати на берегоукріплення роботи, щоб такого не було кілька мільярдів гривень. Ця цифра має бути постійною, але цю цифру завжди за неї приходиться боротися.

Зараз недофінансування виконання цієї програми десь складає теж біля півтора мільярда гривень. А в цілому на те, щоб завершити ці роботи, зараз по Міністерству надзвичайних ситуацій десь півмільярда гривень необхідно було би ще додати на цей рік. Якщо будуть прийматися зміни до бюджету, то ці цифри треба буде врахувати і обов’язково виділити і при підготовці бюджету на 2010 рік. Ми теж маємо більш серйозно ставитися до фінансування робіт, пов’язаних з передбаченням, ліквідацією наслідків, попередження стихійних лих. Бо, як свідчить загальносвітова ситуація і ситуація з екології в Україні, ці проблеми погіршуються. І ми маємо бути до них готові. Дякую за увагу.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, тепер від, одну хвилиночку, ми зараз від фракцій, ще не завершили. Зараз від фракцій. Завершим виступ, тоді. Від фракції комуністів, будь ласка, хто буде виступати? Петро Симоненко. Народний депутат Бевз передає право на виступ.


12:07:54

СИМОНЕНКО П.М.

Уважаемые коллеги, уважаемые граждане Украины! Обсуждая принципиальный вопрос, связанный с тем, что Украина отчитывается сегодня, как ликвидируются наслидки, последствия этой природной катастрофы, я еще раз хотел бы обратить внимание на следующее. По сути дела мы сегодня услышали комментарии поступивших писем. А не было глубокого анализа того, что сделала реально власть для ликвидации последствий этой катастрофы. Я хочу привлечь внимание к следующему. Было выделено 4 миллиарда гривен. По тому времени это 800 миллионов долларов. Если говорить о том, что на предыдущие две, так скажем, подобные повини выделались деньги, то это миллиарды были выделены долларов для ликвидации последствий. То там новые области можно было построить за эти деньги. Поэтому я еще раз хотел бы привлечь внимание к тому, что рассматривая вопрос о том, как использовались средства, надо признать, что Министерство чрезвычайных ситуаций не выполняет свои функциональные обязанности и не в состоянии решать в очень короткие, сжатые время, сжатое время решать крупнейшие вопросы. А в данном случае речь идет о жизни и здоровье нескольких миллионов граждан Украины.

Второе. Если говорить о госрезерве, то я еще раз хочу подчеркнуть, что мы не услышали, что госрезерв готов сегодня оказать ту необходимую помощь строительными материалами и другими различными материалами для ликвидации последствий. Мы были с вами свидетелями, что во время, когда у нас наводнение было в западных областях Украины, в это время госрезевр рекламировал «ножки Буша» и рассказывал, как очень важно заниматься накоплением «ножек Буша», а не тем, чтобы обеспечить строительные материалы для условий вот этих чрезвычайных ситуаций.

Еще один принципиальный вывод: Кабинет Министров, то есть, официально власть исполнительная, оказалась недееспособна, потому что она не в состоянии, во-первых, организационно обеспечить выполнение этих задач, а во-вторых, она не имеет комплексного подхода к решению этих проблем. Я обращаю внимание и на то, что Президент и его команда, по сути дела, я убежден в этом, саботировала решение этих задач, потому что главы администраций – это, прежде всего, подчиненные Президента, а они не обеспечивали это.

И еще одна принципиальная проблема. У нас народ страдал и народ пострадал от результатов этой повени, а нажились представители власти, потому что именно они растаскивали все это по собственным карманам, и этому доказательством является мнение наших граждан.

И последний тезис. Если мы говорим о последствиях этой повени, то главная проблема и основне лихо у нас – это помаранчевая власть. И надо сегодня понимать, что бороться против лиха – это, прежде всего, надо исключить нахождение во власти помаранчевой команды. И я еще раз обращаю внимание, что как этот премьер, так и Министерство обороны подтверждают, что Ющенко надо немедленно сегодня отправить в отставку, а вообще рассмотреть вопрос о привлечении его к уголовной ответственности. (О п л е с к и)


ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, виступи від фракцій завершені. Всі виступили фракції? Так, тепер переходимо до виступів від народних депутатів. Слово має народний депутат Деревляний замість народного депутата Шишкіної. Будь ласка. Наступним буде виступати Михайло Косів.


12:11:22

ДЕРЕВЛЯНИЙ В.Т.

Шановні народні депутати, Кабінет Міністрів України для ліквідації наслідків стихійного лиха у Тернопільській області згідно постанови Верховної Ради виділив 96 мільйонів 90 тисяч гривень, тобто всю суму в повному обсязі. Але, як виявилося, після перевірки станом на 22 жовтня 2008 року Тернопільською ОДА було виділено постраждалим районам лише 51 мільйон 869 тисяч гривень, що складає 53,5 процента, а на рахунок шкіл, постраждалих від стихії, кошти взагалі були відсутні. Враховуючи такий незадовільний стан виділення коштів керівництвом ОДА постраждалим районам перший віце-прем'єр-міністр України Олександр Турчинов 6 листопада 2008 року створив міжвідомчу комісію щодо вивчення на місці виконання відновлювальних робіт з ліквідації наслідків стихійного лиха у Тернопільській області, в яку входили представники міністерств та державних комітетів.

Міжвідомча комісія виявила численні порушення. Так, як 273 об`єктів, включених до Генерального плану подолання наслідків, звіт станом на 11 листопада 2008 року наданий лише по 243-х об`єктах, з яких 81 об`єкт роботи не розпочато та не визначено підрядні організації. Комісія теж встановила, що рівень освоєння коштів був дуже низьким, а 951 тисяча гривень благодійних внесків, які знаходилися на рахунку одного із управлінь обласної держадміністрації, взагалі не використовувалися. Комісією встановлено факт безпідставного незалучення ДП „Тернопільський облавтодор” до проведення капітальних та поточних ремонтів доріг. Як наслідок, на час проведення перевірки ремонтні роботи було завершено лише на 33 комунальних дорогах з 230. як висновок, шкідлива, тобто всупереч рішенням Кабінету Міністрів України діяльність голови Тернопільської ОДА призвела до втрати облавтодором замовлення на виконання робіт. Так, по вказівці керівництва ОДА сільські голови укладали на ремонт комунальних доріг із приватними підприємцями договора, в яких тільки печатка та рахунк в банку. А залучення таких приватних підприємців сумнівного походження призвело до незадовільного ремонту робіт.

Хочу наголосити, що ефективно по запобіганню та усуненню фінансових зловживань спрацювали обласне управління міліції та Контрольно-ревізійного управління.

На завершення свого виступу хочу заявити, що як Прем'єр-міністр, так і весь уряд в цілому забезпечили якісну та скоординовану роботу по наданню допомоги жителям областей, які постраждали від липневої стихії.

Прошу…


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Михайло Косів, фракція „Блоку Юлії Тимошенко” .


12:14:49

КОСІВ М.В.

Михайло Косів, „Блок Юлії Тимошенко”, партія „Реформи і порядок”.

Так багато сьогодні було закликів з різних сторін нашого залу не політизувати цю трагедію, не вдаватися до популізму. І, на превеликий жаль, кожен виступаючий спочатку закликає до того благородного діла, а потім повертається знову і займається тим же, проти чого він воює.

Отже, колеги, я не буду цього робити і не буду давати ніяких оцінок. Я хочу повернути нашу увагу, всіх, до оцього залу, який зібрався в кінці липня минулого року, і отут стояло риштування , і ми займалися виділенням коштів для постраждалих районів. А для мене це дуже болюча тема, бо багато з тих міст і сіл, які тут називалися, так само, як і для багатьох із вас, є рідними, родинними містами.

Основна помилка, якої ми тоді допустилися, полягає в тому, що ми кошти, виділені Кабінетом Міністрів, дозволили розпоряджатися місцевим органам влади. От звідси і все почалося. Кабінет Міністрів кошти виділив в абсолютно достатній кількості, але я пам’ятаю, як нашу фракцію збирала Юлія Володимирівна Тимошенко, Прем'єр-міністр, і казала, ну, ви знаєте, не приймуть жодної постанови. А тому ми змушені погодитися із тим, що нехай цими коштами розпоряджаються на місцях. Що вийшло? Понад 100 кримінальних справ.

Так у чому справа? Ми винні, насамперед, і винні ті протиріччя, закладені в Конституції, які і дали можливість оцим зловживанням.

А тому, шановні колеги, давайте на наступні наші рішення виходити із інтересів наших виборців, а не із інтересів тієї чи тієї політичної сторони, бо якби всіма тими коштами, які були виділені на ліквідацію аварій займався Кабінет Міністрів, і якби міністри всі, і Прем'єр-міністр, і віце-прем’єр перший, могли самі виділяти ці кошти, то, без сумніву, що таких наслідків жахливих, які ми сьогодні маємо, не було б.

Оце візьмімо вину на себе.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Останні Виступ Іван Попеску замість народного депутата Потапова.


12:18:06

ПОПЕСКУ І.В.

Дякую. Попеску, фракція Партії регіонів.

Вельмишановні колеги! Коли Верховна Рада після повені 2008 року терміново зібралася і під час позачергової сесії виділила необхідні кошти, то на першому рівні, на засіданні бюджетного комітету саме БЮТ наполягав на концентрації всіх коштів в руках уряду, і навіть було прийнято таке рішення. Але завдяки позиції депутатів від постраждалих регіонів у цьому залі все-таки було прийнято рішення щодо виділення коштів під конкретні об’єкти. І це було правильно, оскільки це додало оперативності у відновлюваних роботах.

Те, що я про це говорю, я маю право говорити, оскільки від Чернівецької області я був єдиним депутатам, який був в цей час у бюджетному комітеті і тримав постійні зв’язки з кожним районом. У мене там, на окрузі, де люди постраждали. Мої помічники там працювали і разом з обласною адміністрацією ми робили все для того, щоб всі об’єкти потрапили. І ми думали, що оперативно спрацювали, і гроші дійдуть до людей.


ІЗ ЗАЛУ. Гасюк...


ПОПЕСКУ І.В. Гасюк, до речі, приїхав на другий день. Тільки в залі на комітеті його не було. Так що не треба кричати з залу.

Комісія повинна працювати далі, тому що трагедія може повторюватися вже цього літа. Оскільки ні укріплення берегів, ні фінансування, ні виконання всіх робіт не дають ніяких підстав для того, щоб ми були тут спокійними.

Я приведу кілька конкретних прикладів щодо тих об’єктів, які були визначені як постраждалі. Документи були подані і були включені до Генплану, але грошей не було виділено. І трагедія може повторюватися.

Я зацитую лист голови сільської ради села Верхні Петрівці у Сторожнецькому районі, де представники нинішньої влади знаходяться при владі, у місцевих органах влади. Читаю мовою оригіналу. „Перечень объектов, включенных в генеральный план проведения неотложных ремонтно-восстановительных работ на объектах Сторожнецкого района по селу Верхние Петровцы. Первое. Восстановительные работы по ремонту сельских дорог, всего 9 километров, - на сумму 1 миллион 5 тысяч гривен. Восстановительные работы по ремонту мостов, всего один мост, - на сумму 308 тысяч гривен. Третье. Восстановительные работы по устройству пешеходного перехода через речку Малый Сырец, всего один переход, - на сумму 149 тысяч гривен. Четвертое. Восстановительные работы по берегоукрепление речки Малый Сырец, всего четыре участка, протяженностью 1,3 километров – на сумму 10 миллионов 463 тысячи гривен”.

Чому ми ставимо це питання. Тому що гроші були виділені. Об’єкт не було визначено. Але, знову цитую, „однако финансирование для проведения данных ремонтно-восстановительных работ не проведены, и работы не выполнены”.

Уважаемые коллеги, если мы закончим работу этой комиссии, поставим плюс правительству и органам местной власти, этим летом эта трагедия может повториться. Тому мы должны…


ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні колеги, обговорення питання завершено. Цілком очевидно, що ми просту очевидну проблему звели до політичних з’ясування стосунків. Було б добре, якби цей звіт комісії заслухали громади на місцях. Очевидно тоді б визначились вони щодо того наскільки є реальною картина. Ми ж намагаємося політичні інтереси поставити на перше місце. А зараз нам треба прийняти проект рішення. Прошу уваги, прошу підготуватися до голосування.

Проект постанови вам роздано. Ми домовилися, що пункт шостий проекту постанови ми вилучаємо, ми вилучаємо, і з врахуванням цього я ставлю на голосування про прийняття проекту постанови за основу, з вилученням пункту шість.


12:22:16

За-401

Рішення прийнято.

Тепер, прошу уваги, шановні колеги! Якщо немає застережень, я ставлю на голосування про прийняття проекту постанови як постанови, тобто в цілому. Прошу голосувати. Реєстраційний номер 4377.


12:22:46

За-403

Рішення прийнято.

Тепер прошу уваги, декілька питань. Шановні колеги! У нас є вимоги двох фракцій – фракції Партії регіонів і фракції Комуністичної партії України - з приводу перерви, одну хвилиночку. (Ш у м у з а л і). Я звертаюсь, може ви заяву зробите? (Ш у м у з а л і). Заява, одну хвилинку, заява чи перерва? Зачекайте, я прошу вас, заспокойтесь будь ласка. Заява, будь ласка, давайте заяву робіть.

Шановні колеги! Якщо ви домовились, що робите заяву, то робіть заяву, будь ласка. Гаразд, інше, я поставлю зараз на голосування пропозицію, до мене підходив голова комітету, нам крім всього іншого треба завершити… Я зараз все скажу, послухайте, будь ласка.

Ми домовилися, що зараз поставимо на голосування, перед перервою, якщо буде наполягати, про розгляд питання, про розгляд питання про приведення до присяги суддів, про повернення до розгляду Закону „Про допуск іноземних військ”. І голова комітету уклінно просить, щоб ми прийняли закон у новій редакції, який ми вчора відклали, щодо фізичної культури і спорту. Тому в мене буде пропозиція, давайте ми ранкове засідання Верховної Ради України проведемо з завершенням розгляду питання щодо нової редакції закону з урахуванням приведення до присяги, з урахуванням розгляду питання про допуск іноземних військ на територію України і проекту Закону про фізичну культуру і спорт (нова редакція). Відтак, відмовимось від „Різного”. Підтримуєте? Я ставлю на голосування пропозицію, прошу голосувати, будь ласка.


12:25:01

За-216

Рішення не підтримано.

Ставлю другу пропозицію на голосування. Будь ласка, Адам Мартинюк, мікрофон.


12:25:11

МАРТИНЮК А.І.

Дякую. Шановний Володимире Михайловичу, давайте ми дійсно поступимо так, як ви пропонуємо, але так як розглядали на Погоджувальній раді. Тобто ми ж розглянули на Погоджувальній раді про те, що питання про вирішення проблеми чи ми повернемось до переголосування закону про допуск буде вирішувати сесійна зала і питання про те, чи ми будемо приймати, приводити сьогодні до присяги, буде також вирішувати сесійна зала. Тобто окремо ви поставте цих два питання на голосування і окремо поставте питання на голосування, прохання комітету з питань того, щоб ми прийняли закон по фізкультурі і спорту. Кожне окреме питання ми його протягом однієї, двох хвилин вирішимо. Дякую.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Шановні колеги, така пропозиція, давайте будемо шукати компроміс. Я ставлю на голосування пропозицію про те, що Верховна Рада України сьогодні розглянула питання про складання присяги членами Вищої ради юстиції України. Прошу голосувати.


12:26:20

За-217

Рішення не прийнято.

Я ставлю на голосування пропозицію про повернення до розгляду проекту Закону про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України в 2009 році для участі в багатонаціональних військових навчаннях (реєстраційний номер 4212). Прошу голосувати.


12:26:55

За-133

Рішення не прийнято.

Шановні колеги! Разом з тим давайте ми домовимося таким чином, я звертаюся до Верховної Ради України! Ситуація в нас незрозуміла. Верховна Рада України відповідно до Закону і Регламенту має розглядати питання про складення присяги членами Вищої ради юстиції. Те, що Верховна Рада України не привела до присяги членів Вищої ради юстиції – це проблема Верховної Ради України, оскільки документи в Верховну Раду України були подані своєчасно.

Тому, шановні колеги! Я просив би на наступний пленарний тиждень, щоб ми поставили це питання і виконали ту функцію, яка належить Верховній Раді України. Тут є одна проблема, я хочу про яку вас поінформувати. І комітет до речі не заперечує, він не заперечує щодо складення присяги членами Вищої ради юстиції Кравченком Костянтином Тимофійовичем і Барборою Валентином Петровичем, є проблеми щодо члена Вищої ради юстиції Волкова, там відбуваються судові процеси.

Тому я просив би до розгляду цього питання подати всі матеріали, що там відбувається і ми давайте розглянемо питання в плані приведення до присяги на наступному пленарному тижні, раз ви не підтримали сьогодні. Це не проблема цих людей, що Верховна Рада України в цьому бачить політичний підтекст. Домовлено? Дякую.

І тепер далі, шановні колеги! Про розгляд Закону… (Ш у м у з а л і) Давайте зачекаємо з заявою, я все пам’ятаю! Про те, щоб ми сьогодні розглянули проект Закону про фізичну культуру і спорт (нова редакція) (2562). Прошу голосувати.


12:29:08

За-310